My z Alvarezu - 6. díl: Tereza Řeháková

20.06.2018 napsal Bc. Klára Vorlová


Dnešní rozhovor bude s nejnovějším členem CK Alvarez Terezou Řehákovou. Ta na začátku dubna pomalu nahradila Markétu Doležalovou na pozici Rezervace a prodej zájezdů. Terka se velmi rychle aklimatizovala a začlenila mezi pracovníky kanceláře. A právě proto, že v kanceláři ještě nepůsobí tak dlouho, zeptala jsem se ji na pár otázek, jejichž prostřednictvím ji poznáte o něco blíž.

My z Alvarezu - 6. díl: Tereza Řeháková

Terez, ty jsi de facto služebně nejmladší člen „alvarezí rodiny“, nastoupila si teprve před dvěma měsíci, jaké jsou tvé první dojmy a jak se ti u nás líbí?

Líbí! Vzhledem k tomu, že studuji již čtvrtým rokem cestovní ruch, je tohle ta nejlepší praxe. Tahle práce je pro mne obrovským přínosem, hodně mě to učí mimo věci potřebné pro CR i například, uspořádat si efektivně čas, umět se rychle rozhodovat a rozeznávat důležitost věcí. Hodně samozřejmě dělají i kolegové, kteří mi v začátcích hodně pomáhají a mají trpělivost, což je další aspekt, který se tu učím. Trpělivost a řešení, i třeba problémů, s chladnou hlavou.

Spoustu lidí tě možná ještě pořádně nezná, tak se nám trochu představ. Kdo je Tereza Řeháková?

Pocházím z menší vesnice u Náchoda. Je mi 24 let. Střední školu mám se zaměřením na pedagogiku, pak mám rok jazykové školy, 3 roky na VOŠ cestovního ruchu a nyní dálkově studuji na VŠO v Praze, Služby letecké dopravy. Zatím ještě bydlím v Náchodě, ale v brzké době se budu stěhovat právě do Hradce Králové, což pro mě bude velké ulehčení.

Jako pozici v Alvarezu zastáváš a co je tvá běžná agenda?

V Alvarezu zastávám pozici: rezervace a prodej zájezdů, fakturace a platby. Jak jsem již zmínila, rezervuji klientům zájezdy, a pokud mohu, snažím se jim pomáhat, odpovídat na dotazy, ale v tomto směru, dá se říct, se doplňujeme všichni v kanceláři. Řeším záležitosti, jako jsou odbavení cestujících a průvodců, zařizuji většinu vstupních víz, pojišťuji klienty a bohužel také občas musím řešit storna zájezdů. V neposlední řadě mám také na starosti platby a jejich přiřazení a další záležitosti nutné pro plynulý chod kanceláře.

Jak ses k této práci dostala?

O volné pozici v Alvarezu jsem se dozvěděla od kamarádky. Zkusila jsem tedy zaslat životopis, a pak úspěšně prošla dvě kola přijímacího pohovoru, kde musím říct, byla vcelku silná konkurence. Štěstí se ale usmálo na mě, a já jsem nakonec byla vybrána, z čehož jsem měla opravdu neskutečnou radost.

Sice jsi v Alvarezu teprve chvilku, ale už ses mohla rozkoukat, je nějaká pracovní náplň, která tě vyloženě baví a nějaká, která ti zrovna nepřirostla k srdci?

Tady nemohu přímo říct, co mě baví a co ne.  Jsou činnosti, které jsou „zábavnější“, a pak ty, které méně.  Ale vesměs, je to o tom, že všechny činnosti se prolínají a navazují na sebe, takže v každé si vždy najdu to pro mě pozitivní, co mě baví .

Co tě zatím během těch dvou měsíců tady nejvíce překvapilo? V pozitivním i třeba negativním smyslu?

V cestovním ruchu je to o překvapení každý den, podle mého názoru. Ať už zastáváš jakoukoliv pozici, jako třeba já administrativní, nebo průvodci na zájezdu, vždy Tě má co překvapit ať už mile, nebo právě naopak. Těch překvapení za pouhé dva měsíce bylo více, ale musím říct, že spíše pozitivního rázu, takže o negativním překvapení zatím nevím a doufám, že to tak dlouho zůstane.

Máš nějakou vysněnou destinaci, kam by ses chtěla jet podívat?

Destinací je hned několik, láká mě například Reunion, Mauricius, Mexiko, nebo třeba Nepál. Jsou samozřejmě i další, ale tohle jsou pro mě teď nejatraktivnější destinace.

A teď trochu osobní otázka: co děláš ve svém volném čase? Máš nějaké zajímavé koníčky?

Co se týká volného času, vcelku pravidelně sportuji, scházím se s přáteli, a když to čas dovolí, ráda cestuji. Baví mě také pasivní odpočinek, třeba v nějaké příjemné kavárně u dobré kávy, kterých je tu v Hradci poměrně dost.

Na co by si měli podle tebe nejvíce klienti dávat pozor při přihlašování, vyplňování víz, hledání informací atd.? Máš nějaké rady a tipy?

Klientům bych doporučila opravdu velmi podrobně číst vše, co jim zasíláme. Ať už je to e- mail ohledně potvrzení zájezdu, pokyny k vyplnění víz, požadavky, které na ně máme ohledně zájezdů. Tak se dá totiž předejít nepříjemnostem a nedorozuměním, která občas vznikají.

Snažíme se klientům co nejvíce usnadňovat celý proces od rezervace až po odjetí na zájezd a myslím, si, že je pro obě strany následně příjemné, když vše dopadne bez problémů, jak má. Informace bych doporučila hledat převážně na internetu, kde jsou nejaktuálnější, ale samozřejmě z ověřených zdrojů, nebo se přesvědčit zavoláním sem k nám do CK Alvarez. Ne vždy se totiž na internetu objevují relevantní informace.

Terko, děkuji Ti, že sis udělala chvilku času a přeju Ti, aby se Ti u nás líbilo a dařilo! :)


Bc. Klára Vorlová

Klára vystudovala bakaláře na Fakultě informatiky a managementu v oboru Management cestovního ruchu. V Alvarezu během studia absolvovala praxi a den po státnicích začala v Alvarezu dělat PR a marketing. K tomu nastoupila na magisterský obor Mediálních studií na Univerzitě Karlově, ale kvůli pracovní vytíženosti musela studium přerušit. Ačkoliv miluje geografii a má o ni přehled, sama není zcestovalá, ale věří, že má stále ještě toho hodně před sebou a že jednou ten svět dobude. Kláře učaroval v 16 poker a dlouho se mu věnovala, dnes už na něj bohužel nemá čas. Miluje tenis, a to jak aktivně, tak pasivně a jako fanoušek se ráda dívá na jakýkoliv sportovní přenos od fotbalu, přes hokej, biatlon až po golf a mnoho dalších. Díky rodině byla velmi ovlivněna i v hudbě, která je pro ni velmi důležitá. Poslouchá interprety napříč různými žánry, nejradši však soul, funk a mottown 60. - 70.let.

Alvarez s.r.o. 2017
designed by Humlnet Creative